Ekonomi

Ucuz tedarikçiler geri çekildikçe giyimde katma değer arttı

Başta AB olmak üzere ana ihracat pazarlarındaki durgunluk ve Türkiye’deki maliyetlerin rakip ülkelere göre yüksek olması, diğer birçok segmentte olduğu gibi hazır giyim siparişlerinde de düşüşe yol açarken, gelişme sektöre de olumlu yansıdı. artan maliyetlerin de fiyatlara katkısı ile ihracat biriminin maliyeti.

Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre son birkaç yıldır 13 dolar seviyelerinde seyreden hazır giyim faslında kilogram fiyatı bu yılın ilk çeyreğinde 15 dolar seviyesini aştı.

Sektör temsilcileri, konudaki artışın fiyat odaklı markaların Uzak Doğu ve Kuzey Afrika gibi bölgelere yönelmesinden kaynaklandığını belirtti. “Kalan siparişler daha katma değerli ürünler. Bu da ihracat birim fiyatına yansır. Bu durum aslında bir milat olmalıdır. Türkiye ucuz ve fiyat odaklı markalar yerine daha üst segment markalar için üretim merkezi olabilir. Bu alandaki çalışmalara ve desteklere öncelik verilmelidir.”değerlendirmesini yaptı.

AB’de fiyat 18 avroyu aştı

Hazır giyim ihracatında kilogram fiyatı salgından önceki yıl olan 2019’da 13,2 dolar iken, söz konusu rakam 2020’de 13,1 dolar, 2021’de 13,2 dolar ve 2022’de 14,1 dolar oldu.

Öte yandan ihracat birim fiyatının 13 dolardan 14 dolara çıktığı 2022 yılında ise ihracat büyüklüğü 30 bin ton azalarak 1 milyar 501 milyon tona geriledi. Bu yılın ilk çeyreğinde giyim eşyası ihracatının maliyeti kilogram başına 15,64 dolara yükseldi.

Türkiye’nin bu alanda Çin, Bangladeş, Vietnam ve Hindistan gibi değerli rakipleri var. AB, tüm bu ülkeler için en büyük pazarlardan biridir. Türkiye’nin AB’ye hazır giyim ihracatında 2021’de kilogram başına ihracat fiyatı 16,5 euro iken geçen yıl prestij rakamı 18,8 euroya yükseldi.

İhracatta kilogram fiyatı Pakistan’ın 9,9 avro, Çin’in 16,1 avro, Bangladeş’in 15,6 avro, Vietnam’ın 22,1 avro ve Fas’ın 26,1 avro olduğu belirtildi. Markalarıyla ünlü İtalya, İspanya ve Fransa’da bu sayı çok daha yüksek.

“Tamam ya da devam etme noktasındayız”

Hazır giyim ihracatının sadece fiyat olarak değil adet olarak da düştüğünü belirten Türkiye Hazır Giyim Sanayicileri Derneği Lideri. ramazan kayaşu kelimeleri kullandı:

Kaya, bu değişiklikler sağlanırsa kısa vadede kilogram başına ihracat değerinin önce 18 dolar sonra 20 dolar seviyelerine çıkabileceğini söyledi.

Katma değerli markalarla arama trafiği hızlandı

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Lideri Gürkan Tekin Kur baskısı ve yüksek maliyetlerin fiyatları tutmayı zorlaştırdığını ve bu nedenle birçok markanın siparişlerini rakip ülkelere kaydırdığını hatırlattı. tekin, “Bu dönemde katma değerli siparişlerle müşterilerle temaslar devam ediyor. Ağırlıklı olarak AB şirketleri ile sürekli bir iletişim trafiği var. Onlardan iş almaya çalışıyoruz. Bu olursa kilogram başına ihracat da artacaktır. Bu değeri 20-25 dolara çıkarmamız gerekiyor.”söz konusu.

Tekin, bunun için yapılması gerekenlerle ilgili şu ifadeleri kullandı:

Bu makale ilk olarak My Economy’de yayınlandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu